پتروشیمی ها نبض صادرات غیر نفتی

يادداشتي از آقاي مهرداد صادقي نكو مدير عامل راهبر پلاستيك در رابطه با مسائل مالياتي
ژانویه 5, 2020
معافیت پرداخت سود بازرگانی ماشین آلات وارداتی به نمایشگاه‌ها
ژانویه 7, 2020

پتروشیمی ها نبض صادرات غیر نفتی

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت پتروشیمی ایران در صادرات غیرنفتی نقش موثری دارد و اگر در این بخش سرمایه گذاری بیشتری شود این صنعت می‌تواند منجر به تحول در اقتصاد ایران شود.

اگر نگاه توسعه‌ای و همچنین سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایجاد شود می توان رشد خوبی را برای اقتصاد کشور رقم زد و در این مسیر اشتغال‌زایی و ارزآوری در این صنعت ارزشمند، مهمترین موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: همانطور که گفته شد یکی از مزیت‌های کشور ما حوزه پتروشیمی است که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری مناسبی انجام شود. زیرا هرچه صادرات ما در این زمینه بیشتر شود، منجر به افزایش صادرات غیر نفتی ما خواهد شد که اشتغال‌زایی که مشکل بزرگ کشور شده است را تا حدودی حل خواهد کرد.

احمدیان با بیان این که افزون بر موضوع سرمایه‌گذاری، صادرات محصولات پتروشیمی نیز نیازمند هماهنگی‌های بیشتری در داخل شرکت‌های پتروشیمی را می‌طلبد گفت: شرکت‌های پتروشیمی باید با یک صدای واحد و همکاری و تعامل در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند تا  روند پایدار صادرات  تداوم داشته باشد.

وی اظهارکرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در صنعت پتروشیمی ایران، اگر یک هماهنگی جامع میان شرکت‌های خصوصی در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی ایجاد شود ، شاهد چشم‌انداز بسیار خوبی در آینده خواهیم بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *